گزارش جلسه خوی در 23 دیماه
جمعه, ۲۴ دی ۱۳۹۵، ۰۸:۴۳ ب.ظ
بسمه تعالی
گزارش کارگاه تخصصی وآموزشی سرگروههای درسی مناطق شمال استان آذربایجان غربی- شهرستان خوی
23دی ماه 95
جلسه با تلاوت آیات قرآن کریم و سرود ملی جمهوری اسلامی آغاز گردید و در ادامه
آقای محمّدی مدیر محترم آموزش وپرورش شهرستان خوی ضمن خوش امد گویی به حضار و سرگروههای مناطق سخنان خود را در زمینه موارد زیر ادامه دادند :
- وجود تعامل مفید بین همکاران و روسای ادارات جهت پیش برد اهداف آموزشی ایجاد گردد
– فراهم نمودن زمینه های روش تدریس- شیوه های ارزیابی
– نقد وبررسی کتب – ارزش به کیفیّت ارزیابی مخصوصاً بین مقاطع ابتدایی ودبیرستان –
استفاده از تابلوهای ی هوشمند در مدارس تحقیق وپژوهش – مفاهیم درسی
– اهمیّت دادن به فرآیند یادگیری ویاددهی – تقویت نیروهای آموزشی
– معلّم به عنوان محوریّت اصلی کلاس
– بهبود کیفیّت آموزشی – تاثیرگذاری بر دبیران – ایجاد انسجام بین برنامه های درسی – طرّاحی آموزشی – خلّاقیت ونوآوری
آقای جوزایی ریاست محترم گروههای آموزشی :
– ارائه اساسنامه گروه های آموزشی با توجّه به تغییرات جدید.
– هدف از تشکیل گروههای آموزشی توانمند سازی معلّمان برای کیفیّت بخشی به آموزش
– اهمیّت به درس پژوهی ونظارت بالینی در استان که جزءمعدود استانهایی هستند که برای این دو بخش سرگروه دارد.
– سرگروهها استارت اوّلیّه ی درس پژوهی می باشند و اجازه دهند تا دبیران دیگر نیز قدم دوّم را درراه درس پژوهی بگذارند.
– یکی دیگر از وظایف گروههای آموزشی نیاز سنجی دوره های آموزشی میباشد .
– دقت نظر در بازدیدها .
– در بازدیدها به نقاط قوت و ضعفها توجه شود و اقدامات لازم در این زمینه انجام گیرد.
–برای بهبود شیوه ی تدریس راه کارهایی ارائه شود و در اختیار همکاران قرار گیرد.
هدف دوّم برگزاری جشنواره ی الگوهای برتر تدریس ، علاوه بر ارزیابی سرگروهها بلکه مدیریّت های مناطق نیز ارزیابی می شوندکه چه اندازه ادارات به گروههای آموزشی بها داده است.
اقای سیّد سیّاح ( معاونت آموزش متوسطه ی اداره کل استان):
– تقدیر تشکّراز زحمات بستر سازی شهرستان خوی
– گروه های آموزشی به عنوان هیئت اُمنای آموزش وپرورش
– بارور نمودن ایده ها وشکل عملی دادن در سطح مدارس
1 – تقدّم اولویّت ها از مدرسه تا ستاد است .
2 – تقدّم تفکّر بر عمل ( اتاق فکر بودن گروههای آموزشی)
3 – اولویّت مهارت وفن بر غلبه علوم نظری
4 – اولویّت پرورش بر آموزش
– محروم ماندن کتب درسی از سایر منابع آموزشی ( سی دی ها – جزوات وغیره )
– غفلت در آموزش کتب درسی با توجّه به بازخورد امتحانات
– دانش آموزان به نگاه دور دست اهمیّت می دهند.
– دغدغه ی کنکور در مدارس حتّی به مقطع ابتدایی رسیده
– وجود استرس ، پرخاشگری در نوجوانان ، وابستگی به خانواده
– مدارج علمی دبیران استان آذربایجان غربی در سطح کشور که مقام پنجم را دارد.
- ۹۵/۱۰/۲۴